13 april 2008

erfgoeddag in het zilvermuseum in deurne


samen met moeke en tante mon gingen de zonen naar het zilvermuseum in deurne
en wat brachten ze een schatten mee!

een boek met zilverwerk
en
met hun dromen als onbetaalbare inhoud


Briek schreef
dromen is...
de poes in het blauw verven

fristi! 100 kasten vol
een zwarte panter zijn
en onder tafel sluipen
en
otto knuffelen met mijn zachte poten

mijn staart heen en weer zwiepen
en kijken naar een andere panter...

in bad
mijn auto's verstopt
ik zoek in het schuim
zacht en wit

mijn handen draaien
mijn armen zwaaien
mijn vingers pakken ze
ai!

het schuim prikt in mijn ogen

Otto schreef
dromen is...
de ijscoman volgen
en alle ijsjes opeten

chocolade en vanille in een hoorntje
wonen onder een ijsjesdak

dromen is...
de hele dag
playstation
pokemonkaarten

wisselen en bekijken

en op de computer spelen
en oranje overal!
mama
in een
mama cheeta
geelbruin met zwarte stippen

en papa
een panter

helemaal zwart

ze sluipen dichterbij
knuffelen en aaien mij
heel zacht

...

Geen opmerkingen: