27 februari 2009

Jaap Kruithof

Marie van Huiverinkt schreef
een erg mooi stukje over deze man

een man die mij, telkens wanneer ik zijn naam ergens las
deed glimlachen
glimlachen om zijn manier van zijn
vaak denk ik aan één van zijn uitspraken
"wat deert het dat er een gat zit in mijn trui?
wat is er mis met een vlek op mijn jas?

ze houden me warm..."

en aangezien er hier in huis 2 jongens rondlopen
die al ravottend groeien
is dat een uitspraak die mij al meermaals door het hoofd is geschoten
en me dan weer met beide voeten op de grond zet

geef mij maar een schat,
in een trui die geleefd heeft

in plaats van een schat van een trui
waarin niet geleefd wordt


ja,
ik kreeg wel les van hem

fantastisch!

want wat mij in hem trof
vormt al een tijdje een rode draad in mijn leven
sta met passie, enthousiasme, goesting in dit leven
ingehouden of uitbundig
dat maakt niet uit,
...
maar zo levend win je mijn hart!

Geen opmerkingen: