05 maart 2008

noodzaak?

een blog
geboren uit noodzaak
geboren uit tegengif voor werkdruk
geboren uit het verlangen naar schoonheid
geboren om die kleine koesteringen niet te vergeten

een blog
vergeten in maanden
vergeten door werkdruk en tijdsgebrek en ...
vergeten ondanks mijn verlangen naar schoonheid
vergeten ondanks mijn mooie-woorden-zoektocht

een mailtje in mijn inbox
dat 'wakker worden' zegt ,) !
wat is er die maanden veel veranderd
fijne collega's als medicijn
voor werk dat soms op sluipend gif lijkt
fijne vriend als klankbord
voor mijn woordenzoektocht

een mailtje in mijn inbox
vragend...

lezend door mijn koesteringen
denk ik
hmm,
toch maar terug op zoek gaan naar
dat kleine
dat alledaags genieten
toch maar terug verwoorden hier
die kleine bron van energie
die herinneringen levend/lezend houden